2 UE-cacher

I helgen åkte jag till mig vän i Helsingborg för att, tillsammans med henne och ett gäng andra cachare, logga två UE-cacher.

Det blev en hel del klurande på en Cluedo-liknande cache som hette Mordet i Tostarp men tillsammans med Idunkatt, Camdan, Cirkusen, Mikr, Johan333, Team MEJ och Skattletaren så lyckades vi lösa mysteriet! Mer vill jag inte berätta men en del bilder kan jag lägga upp.

20120618-172007.jpg

20120618-172014.jpg

20120618-171959.jpg

20120618-172027.jpg

Efter att gåtan var löst så åkte Team MEJ och Camdan på annat håll medan vi andra valde att sätta oss och grilla där vi parkerat våra bilar. Helt normalt tyckte vi, men kanske inte bilarna som körde in till industriområdet när de körde förbi ett gäng som satt och grillade på asfalten vid sidan av vägen…

Därefter tog vi oss till nästa spöklika ställe, Spooky farm.
Här var det också gömt ledtrådar på riktigt luriga ställen men för att inte råka avslöja något här så lägger jag istället upp lite bilder från området.

20120618-173257.jpg

20120618-173304.jpg

20120618-173310.jpg

Det var en trevlig dag med mycket att se! Efter dessa valde vi att åka på varsitt håll, jag och Idunkatt valde hem till henne med pizza innan jag tog tåget hem.

UE = Urban Explorer och innebär till större del att man går runt i övergivna hus och platser

Kommentera

