Vissefjärda

Har haft lite svårt att uppdatera bloggen men hoppas jag kan komma i gång igen!

Den 2/6 körde jag till Vissefjärda utanför Emmaboda för att gå på GCEmmaboda-event som hette Törn Back. Det blåste en hel del men det hindrade inte en att ta cykeln. Man kunde även ta kanot om man ville ta ö cacher, eller gå som man oftast gör när man cachar😉

Efter släppet så tänkte jag cykla till en cache som visade sig vara knepig att komma fram till, så jag ångrade mig och bestämde mig för att lugnt cykla ner till byn för att leta lite.

Första cachen blev multin Minnesmärket som blev en FTF🙂
Sedan cyklade jag vidare till ännu en FTF som blev Hembygdsmuseum.
Efter dessa cyklade jag ut till Björketorp vid golfbanan för även där hade det kommit ut en ny men då möttes jag av Team Lodde som lugnt traskade tillbaka så där blev det ingen FTF, men väl en utdelat favoritpoäng!

När dessa var tagna valde jag att cykla tillbaka till evntet men möttes av JägisBrothers som inte kunde hitta en utav barncacherna men tillsammans så lyckades vi finna den och på eventplatsen så berättade de att de inte hade hittat bonusen så då gick vi till den för att leta och utan GPS så fann vi den tillslut, med en massa godis vid cachen! Mums😉 Här blev även JägisBrothers FTF!

På eventplatsen blev det lite grillat och loggat Letterbox och Earthcache, även dessa utlagda för eventet.

Med mat i magen och klockan efter fyra så fick man ta bilen så jag tog bilen runt sjön för att logga de närmaste vägen och den stora favoriten blev ”Skyttens” Soldattorp.

Efter att ha kört runt sjön så var det dags för nattcacher, alla var fantastiska! Orkade ta alla förutom en, då var jag väldans trött ^^
Allra största favoriten blev Deathwish Lyckebyån!

 

Hade ju tänkt tälta på campingen men den var tom på folk och toaletterna var låsta och det blåste en massa så jag snarkade runt i Fam Jägis hus istället, väldigt snällt🙂
Bilen stod på campingen och det var tur att skrattjakt hade parkerat sin bil bredvid min och sov i sin för mitt i natten hade han vaknat av bensintjuvar! Som tur väl hann de inte ta något och han skrämde iväg dom rejält!

 

Dagen efter var det dags för nästa event, på samma ställe. Det var ett CITO, Törn Over. Det var mitt första CITO-event och jag tycker det blev lyckat!
Vi hittade en massa skräp i naturen, färgburkar och blöjor mm…
När vi kände att vi rensat området så satte vi oss och fikade lite och jag hade bakat CITO-tårta!

 

En lång helg med tre event på raken (var ju i Lund på fredagen) så var jag trött och körde hem efter fikat men det var en jäkla kul helg!

(Detta är skrivet på datorn, bilderna ligger i mobilen..) 

Kommentera

