Mitt geocachingår 2011!

Januari
16 hittade geocache.
Den 29:e tog jag och tre av mina syskon tåget till Malmö för att leta lite. Vi hittade nio stycken, vi hade väldigt roligt men jag var lite sur över att vi inte hittade tio för det tyckte jag var stort då. Vi höll på att missa tåget hem när vi letade efter en som vi inte kunde hitta, och när vi väl hittade den så var jag såklart tvungen att byta loggremsa.

Februari
8 hittade geocache.
Loggade min första Earthcache.

Mars
Endast 2 hittade geocache som loggades när jag var på väg mot Gekås i Ullared.

April
40 hittade geocache.
Denna månaden ökade det lite, dels för att det blev varmare ute och dels för att jag började sälja Tupperware och då blev det lite körande till Växjö där vi hade alla möten.

Maj
61 hittade geocache.
Gick på mitt första event, SkåneTräffen. Då jag inte kände några geocachare och inte riktigt visste hur det hela fungerade på event så följde min syster med. Vi slog upp tält som vi bodde i över natten och det var en väldigt trevlig upplevelse, så många och alla var lika galna efter burkar i skogen ^^ Jag kände bara en som var på eventet, och det var Happystar, han som berättade för mig om geocaching.
Tog också min första Letterbox under detta eventet. En del favoritpoäng delades ut.

Juni
28 hittade geocache.
Åkte till Göteborg tillsammans med min syster och bodde på hotell över en helg. Vi var på Liseberg och dagen efter åkte hon till MetalTown konsert medan jag gick runt lite och geocachade.🙂

Juli
6 hittade geocache.
Hade mitt första event, tack vare detta eventet fick jag även logga min första 5/5 tillsammans med Falheim, Fam Jägis, Fam Dr Stein, Visom och min bror Denaton samt hans flickvän Diablo91. Detta var en höjdare! Riktigt kul, den fick en favoritpoäng!
Träffade även mycket trevliga geocachareunder mitt event, några som man geocachat med flera gånger nu.🙂

Augusti
73 hittade geocache, många favoritpoäng delades ut och jag var på två event.
Första eventet var Sommarevent i Högehall, åkte dit tillsammans med StarZinger, Outlander_65, Skatecacher och StormHill.
Ett fantastiskt event med häftiga geocache, många favoritpoäng försvann och jag hade inga fler att dela ut, gick i mina gympaskor som gav mig stora blåmärken på mina tånaglar som fortfarande är kvar, inte lika kul minne men ett minne. ^^
På detta event träffade jag Fam Jägis och Falheim igen och då de planerat att åka till eventet i Malmö så bestämde vi att de skulle hämta upp mig och vi skulle åka dit tillsammans och ta några gömmor på vägen, vilket leder till att tack vare Falheims stora kunskaper så kunde en 4/5 loggas.
Väl på eventet  fick jag bland annat lära mig hur man får flikar på sin GSAK-statistik så man kunde dela upp det i kategorier.
Jag gjorde även en tårta till detta event, med en stor ärbar geocache-logga såklart ^^
Efter detta åt vi på en restaurang  som hade dukat två långbord för en massa geocachare och sedan blev det lite geocaching i Malmö tillsammans med Fam Jägis, Falheim, Cirkusen, VoA och StarZinger och det blev även en segerdans över en utav de vi letade efter.
Mot slutet skulle vi köra StarZinger till sin bil då han hade den vidsitt jobb och då berättar han om en ny och helt plötsligt hamnar vi i en FTF-jakt som resulterade i tre FTF.
Vi var hemma sent, Jägis och Falheim ännu senare då de bor i Emmaboda, de var nog hemma när det började ljusna ute men riktigt kul var det!

September
392 hittade geocache, varav 315 av dom under ett kalenderdygn tillsammans med Mikr och Thompa80, detta var också en riktigt rolig upplevelse.
Vi började vid tolvslaget vid Halmstads powertrail och sen fortsatte det bara, den sista loggade vi bara någon minut innan klockan slog tolv. Vi tog det ändå ganska lugnt på denna resan, vi stannade och åt lite ibland, åt på McDoanld’s och handlade batterier på Coop och lite sånt. ^^
Men innan denna resan gjorde så var jag på två event till, dagen före-event och sedan stora Blekingeeventet, där jag geocachade med bland annat Falheim och Geoskane🙂
Den 24:e åkte jag, Visom, Thalaxian och Geoskane mot Karlsborg för att bland annat leka fångarna på fortet, vi övernattade på ett fint vandrarhem och tog två 5/5 till dagen efter, helt fantastiskt kul hade jag! September var en händelserik månad med både många och svåra cacher.🙂

Oktober
101 hittade geocache.
En heldagsutflykt blev det bestämt över Skåneforumet och jag följde med. Tillsammans med JoY, A.Nehlin, Thompa80, Outlander_65 och Stormhill så blev det en runda vid Lund, vi var aldrig allihop samtidigt men JoY var jag med under hela dagen då det var han som bestämt resan.
Det blev LPT (det som då var publicerat när vi letade) och sedan promenad utanför Veberöd. Sammanlagt blev det 82 stycken loggade denna dagen! Och glad hela dagen var jag ^^
Ungefär en vecka senare blev det  lite ljus i höstmörkret med Team-Prince samt avslutande FTF-jakt tillsammans med Thompa80, Cirkusen, VoA, Outlander_65 och delar av Garfield. Med en FTF som resultat. ^^

November
94 hittade geocache.
Den allra största händelsen i november var MEGA-eventet tillsammans med Thompa80, Team-Prince och Visom, ett event som fick min längsta logg hittills. Jag var även först att skriva i eventets loggbok😉
Dagen efter hade jag och Thompa80 ett litet frukostevent med 51 deltagare. Vi hade även gjort en liten tipsrunda med en enkel prisutdelnig.
Jag tog även min första Webcam och Wherigo den dagen.
Den 11/11 – 11 var ett speciellt datum som jag firade tillsammans med min syster och min som Elias08 i Emmaboda där Falheim hade ett trevligt event. När vi körde dit så körde vi igenom fyra län och då passade man såklart på att logga en i varje län. Det var mitt 11:e event och Elias 1:a. Elias tog också sin första Earthcache (och sin andra samma dag) samt sin första mörkercache. Vi var på Blekinges högsta punkt och på väg hem fick vi se en bolid lysa upp himlen.
Fem dagar senare var jag i Järavallen tillsammans med Thompa80, Camdan och Danne100 för att leta ännu fler burkar.
När vi var klara vid det området tog jag och Thompa80 oss en runda i Samanthaskogen.

December
129 hittade geocache.
Första händelsen i december var  Luciaeventet, ett helt otroligt häftigt event med många fiffiga gömmor!
Under dagen geocachade jag tillsammans med Thalaxian, JoY,  Joonte, Lorantz och CR och när mörkret lagt sig så blev det Fam Jägis och Falheim jag var med.
Sedan blev det 10-årsfirande  för Dr Mike, cachade tillsammans med Thompa80 men när vi värmde oss i lokalen så var TrailerTrash80  lurig och släppte sista delen av serien B, vilket slutade med att jag följde med Cirkusen och mjaje och fick 28 FTF tillsammans med VoA, Kjj2 och Yrslan!
Under hela denna dagen blev det 31 FTF, ett mycket trevlig resultat, visst? ^^
Sista resan som gjordes 2011 var en resa tillsammans med Camdan, Junior i Camdan och ”M” Team MEJ.
Denna resan blev att ta båt över till Danmark för att sammanlagt hitta 47 stycken gömmor. Jag tog min första virtuella, som blev min 1.000:e geocache!

Under 2011 hittade jag 950 stycken geocache
Deltog i 13 event, varav ett MEGA
31 FTF under ett kalenderdygn
315 loggade under ett kalenderdygn
Loggade fyra 5/5:or
Hade en jäkla massa kul!!! Hoppas att detta året kommer bli lika spännande!  :D

Kommentera

