Danmarksresa samt 1.000 founds

I onsdags (28:e) tog jag, Camdan, junior i Camdan-teamet och M i Team MEJ båten över till Danmark för att geocacha (och lite som mål att finna min 1000:e)

Det var första gången jag geocachade utanför Sverige, men någon större skillnad var det egentligen inte, deras busskurar såg lite annorlunda ut ^^
När vi anlände i Danmark så hade vi riktat in oss på en speciell  men då Team MEJ utbrister om en eventuell FTF-chans så körde vi tillbaka till Sverige.. Nä, han har även pling över Danmark ^^ Väl där så satt kaskelot på en parkbänk och loggade sin FTF så vi fick bli FTL istället😛 (First To Lose).

Efter den lilla jakten körde vi mot den vi först tänkt logga som min första i Danmark, ”High Tension in the Bog” Den är den äldsta jag loggat, det fina var att gamla loggboken var kvar och det som var lite extra speciellt var att denna geocache fyllde 11år när vi var där så det blev lite gratulationer!

Det blev en del loggar på vägen, stannade bilen och tog en promenad i kvarteren och sen körde vi mot Jul i Hareskoven och loggade nio stycken ur dennaserien samt några till som låg nära. En utav dom vi loggade var nummer tio i serien och då vi hade glömt det mest självklara hjälpmedlet på denna så fick Team MEJ ta fram sin klätterutrustning för att ta sig upp. Snabbt och enkelt gick det och vi kunde då logga även denna🙂

Nu började vi blir hungriga så vi körde mot en pizzeria i närheten för att få i oss lite mat och sedan kunde vi fortsätta vår färd.
Det blev en del vi tog med bilen och parkerade i närheten. Mot slutet körde vi mot en serie för att hitta så pass många att jag skulle komma upp i 999st, min 999:e blev ”FMT04”. Det finns endel kvar pådenna serien och logga en annan dag och i Danmark finns det väldigt många geocache som bara väntar på mig ^^

Min nummer tusen blev även min första virtuella, Checkpoint Herlev. Det var väldigt roligt att få logga nummer 1000, härlig känsla🙂
Sedan gick vi till en i närheten och tog vår sista i Danmark och åkte hemåt till Sverige igen.

Detta var en resa jag vill göra om!🙂
Det var lite blåsigt men som tur väl regnade det inte så mycket. Sammanlagt tog vi 47 stycken i Danmark.

Kommentera

