Fumble After Dark!

Attended Attended
05 Nov 11

Då ska även jag logga Attended, även om jag har lite svårt för att skriva just nu  Råkade nämligen ta på en glasskärva när jag letade efter en av föreläsningscacharna. Självklart skar jag mig tillräckligt djupt för att det skulle börja blöda och självkart mitt på pekfingret på vänstra handen….. Och jag som är vänsterhänt  Men detta hindrar såklart inte mig till att skriva i loggböcker, och att skriva här 

Dagen började först av allt med att vi skulle ta tre geocache för att Team-Prince ville få eventet som sin 500:e, så ett stort grattis till honom! 
Väl på plats lyckades man vara det första gänget som skulle skriva i loggboken, vi fick bli lite utav testpiloter  När de frågade oss vilken som ville skriva först så ställde jag mig först innan Visom och Team-Prince hann märka något, förlåt för det 
Det känns lite extra kul med att var först, och bildbevis blev det också!
Sedan gick vi tillbaka till Thompa80, som stod i ladan och hjälpte till.
När klockan närmade sig invigning så upptäckte vi att det ankommit en hel del folk till platsen.
Första föreläsningen jag gick på blev Jan Jörnmarks. Jag tycker om bilder från UE-platser men hade lite hoppats på bilder från Sverige, hur som helst så var det intressant. Efter denna föreläsningen gick det snabbt och vi började leta efter den cachen som jag skadade mig lite på 
Andra föreläsningen blev med Lackey från Groundspeak vilket var riktigt intressant. Fick även senare tid till att prata med dom en stund, väldigt trevliga!
Efter en god lunch och mingel så försvann jag mot den tredje föreläsningen där våra svenska reviewers svarade på frågor.

Efter detta blev det mycket snack med en massa andra trevliga geocachare, jag såg nog ut som en yrande höna (eller som en.. Tokfrjant) när jag sprang fram och tillbaka för att hänga med ”min grupp” som verkar gå i snabbare takt än mig, samtidigt som man skulle lyssna på vad alla sa ^^

När det började mörkna så tog vi våra väskor och försvann mot den andra platsen vi skulle vara på, när vi väl kom fram möttes vi av en enorm kö.. Här var vi visst inte först!

I kön hittade jag en bilnyckel, jag gav den till en av FADs crew och jag hoppas att den kom till den rätta ägaren tillslut 

Smidig inmatning av koordinaterna i våra GPSer och sedan bar det iväg.
Vi hann med att ta tre områden och sedan lyckades vi få fram koordinater till den stora finalen. Nu efteråt ångrar jag lite att vi inte valde andra sidan motorvägen, ville ju se baren och lite mer kreativa gömmor men det var kul ändå! Någon vinst lyckades vi inte hitta heller. Det var riktigt bra att det var så pass många behållare ute att hitta för det var egentligen inte många som man stötte på. Gick med ”mitt gäng” bestående av Team-Prince, hompa80 och Visom. Även Jashkos Änglar gick vi med och vid något område gick vi med Accurus 
Nu var det dags att gå tillbaka till eventplatsen, riktigt trötta som vi var. Plockade lite travelbugs (bara tio stycken) och satt i salen och snackade lite. När det börja komma in en hel del folk och eventet ska avslutas så viskas det runt att det har släppts nya geocache. Jag frågade om de skulle springa iväg, minns inte om jag fick något direkt svar på det men tillslut försvann de och då fick jag bråttom med att samla ihop ”mitt gäng”.

Ja, hur var det nu.. Var vi verkligen så trötta? ^^ Helt ny energi fick man i kroppen och vi hade hamnat i FTF-jakt! Sammanlagt fick vi faktiskt ihop sex stycken FTFer innan vi gav upp, väl vid hotellet var klockan tre på natten.. NU var vi trötta! ^^

Sen var det upp tidigt igen för mitt event inne i Göteborg men det tar vi i en annan logg! 

Sorry för att vi missade avslutningen av det hela när vi fick så bråttom, tack för ett riktigt trevligt MEGA-event! Vi ses nästa år!! (Denna logg blev ett helt A4långt med över 670 ord!)

___________________________________________________________________

  • En kul sak var ju också den Chirp som Garmin placerat ut så man fick en vattenflaska, tack för den!🙂
  • Också kul att Colin och Bryan gav ut trackables, fick en som består av  Bryan och en av Jeremy!
  • I sista stund  köpte jag ett FAD-coin, innan det blev FTF-jakt.
  • Riktigt trevligt var det att få snacka med Colin om vad han tycker om våra geocache i Sverige m.m.
  • Jag gissade på 731 stycken deltagare och sammanlagt så var vi 755! Vilket gjorde att jag lyckades komma på andraplats i en gissningstävling som hölls på geocaching.se (läs inlägg här). Riktigt kul!😀

Ett svar till “Fumble After Dark!

  1. Grattis till den framgångsrika FTF-jakten! Alltid kul med så god utdelning. Visserligen missade jag FAD (men hade eget snubblande i mörkret längs Norrlandskusten dagarna innan…), men roligt att vi kunde träffas på söndagen, ser fram mot nästa inlägg!

Kommentera

