Kristianstad

I måndags tog jag och ena sonen bussen in till Kristianstad för att han skulle på en liten kontroll.

Vi kom dit 40 minuter för tidigt så självklart tog jag upp och kollade om det fanns någon geocache i närheten, och det gjorde det!🙂
Så vi gick till Bibliotekariens barnbarn och hittade den snabbt och enkelt. Sonen som var med är bara ett år och somnade under promenaden i vagnen men han var ju med. En liten bild fick det bli också, behållaren är nästan lika stor som Hugo^^ Han har ett eget konto och detta är just för att jag tycker det är enklast så, för om han sedan får intresse för detta om några år så slipper vi skaffa nytt konto och kolla upp vilka han har varit med vid. Likadant är det för mina två andra söner🙂 Därför kan jag också säga att jag inte har ett team-namn😉

Efter det besöket så åt vi lite och fortsatte mot nästa burk, det blev Bastionen Konungen som är en multi.
Jag är glad över att det var ett litet tak över informationsskylten, för här började det regna lite.
Jag räknade fram ett par siffror som jag tyckte såg bra ut, vi gick dit koordinaterna visade oss och jag började leta men kunde inte hitta något.
Tillslut fann jag den lilla rackaren och efter lite petande så lyckades jag få fram den och fick loggas under vårt fina, lila paraply.

Efter denna trevliga multi så försvann vi mot Norreporten som vi hittade snabbt, det roliga är att jag har varit här förut och letat en massa men aldrig hittat den, kanske är Hugo min lyckopojk som jag alltid ska ha med mig när jag geocachar?😉 Hur som helst så fick även denna loggas under paraplyet men regnet hindrade oss inte för att fortsätta mot en sorts geocache jag aldrig loggat förut, en Wherigo, Hemlighet 38. Vi lyckades fixa ett delsteg (om man inte räknar med starten) men sen började det regna rejält så denna får jag logga en annan dag, gärna en varm dag eller med varm bil ^^
Detta var en trevlig liten geocacherunda med sonen som bara tagit en förut. Det är mysigt att tillbringa all tid på bara en av busarna, all uppmärksamhet på honom. Han är ju tvilling med Hampus och de är ju bara ett år så det blir inte ofta de är ifrån varandra såhär länge.🙂

Kommentera

