Geocaching den 20:e augusti

Hejsan! Nu var det några dagar sedan den internationella geocachedagen var men jag har inte haft möjlighet att skriva någonting här förens nu.
20:e var det geocaching hela dagen tillsammans med Fam Jägis och Falheim, kom hem halv fyra på morgonen! Sedan var det kalas för min lillebror den 21:e, snacka om att vara trött! Den 22:e blev det att åka till Ullared för att handla på Gekås, snacka om att vara tröttast!
Jag tror att mitt inlägg för eventet beskriver dagen ganska väl om vad vi gjorde. Just nu är jag hos mina föräldrar men när jag kommer hem så ska jag även lägga upp lite bilder, lite mer alias på folk och några länkar! Men just nu tror jag det räcker med att bara kopiera in mitt ”Attended”.

Attended Attended
August 20

Åkte hit tillsammans med Fam Jägis och Falheim.
Dagen började antagligen tidigt för dom då de kommer ändå från Emmaboda, de körde förbi lilla Osby för att hämta upp mig och sedan bar det iväg. Vi hann logga sju stycken geocache (bland annat ”Diffrent kinds of people” (GC2GAYY) som kräver Falheim på plats, hehe) innan vi blev smått stressade mot eventplatsen.
Väl här fick man ju stå en liten stund och fotografera en massa bilar
De andra deltagarna stod utanför och väntade på att få komma in, några passade på att logga en geocache i närheten.

Eventet var verkligen lyckat! Lärde mig mycket, speciellt hur man får fram en finare statistik. Jag hoppas bara att tårtan räckte till alla. Synd att jag inte kunde frakta med två stycken, vi var ju ändå en hel del.
Tack till allihop som lärde mig mer nördiga saker!

Efter det trevliga eventet så blev det lite letande efter geocache på väg mot restaurangen, vi kom några minuter för sent men det gjorde inget.
Efter mat i magen så hade ju vi planerat att köra mot den första delen av Måna men de flesta bara flinade och sa lycka till. Vi gick först mot Nano Kattastrof som jag har letat efter såå många gånger men aldrig lyckats hitta. När vi stod där det nollade så kom några andra geocachare. ”ÄNTLIGEN” skrek jag och gjorde en liten segerdans när jag för en gång skull besegrat kattastrofen De andra bara flinade åt mig och sa att ”Den var ju enkel, första gången jag är här och letar” Haha, jaa… Enkel..
Vi berättade vart vi var på väg, mot Måna, och även dom småskrattade lite. Det visade sig att den tar vääldigt lång tid att logga så vi bestämde oss för att geocacha lite i Malmö istället, med tanke på klockan (för det blev ju inte alls sent man kom hem ändå).
Tillsammans gick vi runt i Malmö park och tog en del geocache, lite poliser gick förbi oss ibland och några gubbar och tanter stötte vi på då och då, som undrade vad vi letade efter. Hur som helst var det riktigt roligt!

Efter en tid sa vi hejdå till några av gänget men StarZinger följde med oss för att få skjuts till sin bil. Först så loggade vi lite till.. ”man är ju så nära”

När vi väl hade skjutsat Starzinger så berättar han att det finns en geocache precis intill, så den blev ju med loggad. Då berättar han även att det kommit ut en ny geocache, helt plötsligt hamnade vi i en FTF-jakt!!

Det visade sig vara tre stycken geocache som precis kommit ut i området.
Den första var vi först på, jippie! Jag lämnade även en TB där.
Sedan fortsatte vi mot nästa och började leta. Helt plötsligt så kom det en väldigt stressad man fram och det visade sig vara en äkta FTF-jägare, haha!
Tillslut hittade han den och vi skulle följa honom mot den sista vi hade kvar, men han körde så snabbt att vi inte hann med. Som tur väl hann vi ändå fram och det blev en tredje FTF!! Alla FTF blev den 21:e.
Sen sa vi hejdå och upptäckte ännu fler som var FTF-jägare, även en på cykel.

Nu bar det iaf hemåt, men det blev klart även en del på väg hem. Trött som jag var så somnade jag i bilen men vart enda gång Falheim och Fam Jägis nämnde ”ta en geocache där” så vaknade jag till. Nu har jag upptäckt att jag även är bra på att hitta geocache halvsovandes.

Ett trevligt event, ett härligt äventyr!
Klockan halv fyra på natten var jag hemma, somnade nog fyra, vaknade ganska sent ändå (klockan 08:30) och nu ska jag på kalas!

Kommentera

