Sommarevent i Högehall

Då har jag nu äntligen loggat alla geocache och travelbugs som jag tog med mig.
Finns fortfarande några TB’s som ska loggas, tex bilar och hundar men det får jag göra imorgon.

Denna dagen tillbringades tillsammans med det mycket trevliga gänget Outlander_65 och henns son Skatecacher, StormHill och StarZinger.
Runt nio på morgonen så mötte de upp mig vid en av mina geocache, som de såklart passade på att logga, och sedan bar det iväg mot eventet (med en del cache-stopp på vägen). Sammanlagt så har jag loggat 44 stycken geocache idag om jag inte räknat fel.
Jag skulle kunna skriva om vartenda geocache vi tagit, men då skulle detta bli så långt inlägg! Fast jag kan säga er detta, att har ni vägarna förbi denna plats så rekommenderar jag er att åka hit! Jag ville dela ut så många favoritpoäng att de tog slut!
De jag bland annat tyckte extra mycket om är:  ApbergetEn Svensk TigerFagerekeån 2I, i, i, i, iVedhuggaren och Take a shower. Det finns fler som fick favoritpoäng av mig och några som ska få när jag samlat ihop tillräckligt😉

Vill tacka Piapotter och Jebban för en fantasktisk  dag med trevliga människor och alla dessa roliga geocache. Allting var välplanerat, till och med vädret som Aurora10 fixade åt oss!🙂

Efter att vi knapprat in alla koordinater så såg vi en mystery som låg nära oss, Outlander_65 och StormHill var snabba på att lösa den och vi lyckades få en FTF!

Efter att ha loggat 20 stycken så gick vi tillbaka till de andra för att grilla och äta lite. När vi var mätta så bestämde vi oss för att ta en multi från förr med hjälp av Mikr mot att han fick hjälp med mysteryn.😉
När den var loggad så gick vi tillbaka och då släpptes det några på-väg-hem-cacher, men vi beslutade oss för att logga resten av de vi inte hunnit med, just för att så många av dom var så fiffiga, man vill ju inte missa någon😉 Vi var även med Mikr, Misan-60, Snurre Sprätt och Glader00 vid en del geocache, speciellt dessa efteråt. När vi loggat den sista så fortsatte vi mot ytterligare två som publicerats inför eventet, men som låg en bit bort.
Lite kul hade Mikr i bilen när vi skulle logga den första av dom. Jag ville nämligen vara först till den så när vi stannade bilen så sprang jag ut! Det jag inte tänkte på, var att det låg ett dike intill och självklart så ramlade jag! Det jag inte heller visste, var att detta dike var fullt av brännässlor! Haha, men jag lyckades ändå bli ”FITG”(=First In The Group) dock fick Mikr äran att logga alla namnen. Tillbaka till bilen försökte jag ta det mer försiktigt men ändå lyckades jag bränna mig rejält på en nässla som smet in i byxan, aj! Men det gick snabbt över när vi var på väg mot nästa geocache😉
Det blev några till på vägen, samt ett stopp på McDonald’s, innan man var hemma. Jag hade det väldigt roligt!

Detta bildspel kräver JavaScript.

 

 

Kommentera

