Block Party

Som en del geocachare redan vet, så har det kommit fram en ny ikon. ”Block Party” är ikonen som Groundspeak kommer att använda för sitt megaevent i Seattle.

Som en liten nörd jag är så har jag kikat rundor på lite sidor idag (som vanligt) och jag fann denna intressanta text:

First International Geocaching Day icon

Why does only the ”2011 Block Party” event get a special icon? Groundspeak says: If you can’t make it to this year’s Block Party, we encourage you to celebrate International Geocaching Day by hosting or attending an event in your area.
So give people who host or attend an event on August 20th anywhere in the world also a special icon!

Status: planned

We are planning to provide a souvenir for anyone finding a cache or attending an event on this day. (29181)

Detta tycker jag låter så roligt! Denna dagen ska jag på Mikr’s (med flera) geocacheevent i Malmö. Verkar planeras för en sovenir men håller ändå tummarna för en egen ikon.😛
Det har även blivit planerat att jag ska baka en tårta till eventet, två hobbys möts! Suveränt!

Kommentera

